تعمیر نشتی لوله آب

نشتی لوله های ساختمان را چگونه می توان تعمیر کرد؟

مقدمه

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که قسمتی از دیوار یا کف منزلتان خیس شده باشد و در نتیجه آن، به نشتی لوله پشت آن دیوار یا کف پی ببرید؟ برای پیدا کردن نشتی لوله آب در فضاهای مختلف در کاربری‌ های گوناگون، راه های زیادی وجود دارد. یکی از این راه‌ ها استفاده از دستگاه نشت یاب آب است که به شما برای پیدا کردن هرچه سریع‌ تر و بهتر نشتی لوله آب کمک شایانی خواهد کرد. پس از پیدا کردن نشتی آب به وسیله این دستگاه، بدون شک به فکر رفع نشتی لوله آب خواهید افتاد. در ادامه با ما همراه باشید تا با 8 راه تعمیر نشتی لوله آب فلزی و پلاستیکی آشنا شوید.

تعمیر نشتی لوله آب

برای اصلاح و رفع نشتی لوله آب و شوفاژ راه های مختلفی وجود دارد که این روش‌ ها بسته به نوع نشتی، محل آن و جنس لوله‌ های مورد استفاده در آن مکان متفاوت خواهند بود. در گذشته برای لوله کشی آب از لوله‌ های فلزی استفاده می‌ کردند، این در حالی است که لوله‌ های پلاستیکی پنج لایه در دو دهه اخیر جایگزین لوله‌ های گالوانیزه شده‌ اند. در رابطه با لوله‌ های فولادی شوفاژ نیز می‌ توان گفت که این لوله‌ ها با لوله‌ های پلیمری جایگزین شده‌ اند. نشتی ها ممکن است در مقیاس بزرگ و یا کوچک در هر دو نوع لوله فلزی و پلاستیکی و پنج لایه اتفاق بیفتد که رفع این نشتی‌ ها به طور دائم یا موقت بستگی به شرایط موجود در آن مکان دارد. برخی از افراد گاهی متوسل به تعویض مقطعی لوله کشی می‌ شوند که ممکن است این تعویض پس از مدتی از جای دیگر موجب ایجاد نشتی شود؛ در این صورت لازم است کل لوله کشی آپارتمان اعم از آب و یا لوله کشی شوفاژ چه به صورت توکار و چه به صورت رو کار بازسازی شود.

تعمیر نشتی لوله آب

روش های رفع و ترمیم نشتی لوله آب

عوامل مختلفی در انتخاب روش تعمیر نشتی لوله آب و برطرف نمودن نشتی آن موثر هستند که از جمله آن می‌توان به توکار یا روکار بودن، محل نشتی، جنس لوله، تخصص تعمیرکار، محدودیت‌ های مکانی و تجهیزات در دسترس اشاره کرد. اگر از یک لوله کش سوال بپرسید به شما خواهد گفت که اولین مرحله در رفع نشتی مشخص کردن محل نشتی است که این امر در صورت روکار بودن لوله، راحت‌ تر و سریع‌ تر انجام می‌ شود. اگر به مشکل نشتی لوله برخوردید، توجه داشته باشید که می‌ توانید روش‌ های زیر را برای تعمیر نشتی لوله آب و شوفاژ به کار برد:

  • تعویض لوله و اتصالات به طور کامل
  • استفاده از مهر ماسوره طلایی برای رفع آسیب لوله
  • به کار بردن انواع چسب مایع و نواری جهت برطرف نمودن نشتی لوله آب

رفع نشتی لوله آب توکار

اگر لوله کشی آب توکار باشد، در اولین مرحله باید با آزمون و خطا و کندن محل اطراف نشتی محل نشت را به صورت نیمه دقیق تخمین زد. در این موارد استفاده از دستگاه نشت‌ یاب لوله آب می‌ تواند بسیار کاربردی باشد. قیمت دستگاه نشت یاب در مقایسه با میزان کارکرد آن در ساختمان‌ ها بسیار منصفانه است و آن را به یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در صنعت نگهداری از ساختمان‌ ها تبدیل می‌ کند. استفاده از این دستگاه ها کمک شایانی در کاهش میزان تخریب و کنده کاری خواهد کرد، چرا که در برخی موارد ممکن است محل نشتی نقطه‌ ای که در آن آب نمایان می‌ شود چندین و چند متر فاصله داشته باشد. بعد از پیدا کردن محل نشتی، باید بلافاصله لوله کشی را تعویض نمود و آن را به صورت دائمی اصلاح کرد. این کار، هزینه‌ های اضافی را در آینده می کاهد.

روش های رفع و ترمیم نشتی لوله آب

رفع نشتی لوله آب فلزی

در این نوع لوله‌ ها، رفع نشتی توسط تشخیص نوع خرابی و محل نشتی انجام می‌ گیرد. اگر نشتی لوله آب و شوفاژ از یک قطعه لوله است، پیشنهاد ما تعویض آن اتصال است. در زمان‌ های قدیم، به دلیل استفاده عمده از لوله کشی گالوانیزه دنده‌ ای، استفاده از حدیده‌ های برقی و یا دستی بسیار متداول بود؛ این در حالی است که در زمان حال دنده کردن لوله‌ ها بسیار مشکل است. ما به شما چند راهکار در رابطه با تعویض قطعه‌ ای از لوله‌ ای‌ های فلزی را پیشنهاد می‌ دهیم:

  • استفاده از لوله گالوانیزه دو سردنده و جایگزاری آن در قسمت آسیب دیده
  • به کار بردن مهر ماسوره طلایی برای ایجاد درد روی لوله آهنی
  • استفاده از راهکارهای موقت اصلاح لوله‌های آب فلزی

رفع نشتی لوله آب پلاستیکی

در این نوع لوله هم تعویض لوله و اتصالات از اوجب واجبات است. اگر نشتی از بدنه لوله بود، اتصالاتی مثل بوشن و زانو و یک قطعه لوله با استفاده از اتوی پلاستیکی انجام خواهد شد. اگر ریز اتصالات صدمه دیدند، به همین طریق عمل خواهیم کرد. می‌ توان تا زمان تعمیر اساسی لوله، از یک میخ ریز و چسب برای رفع نشتی به صورت موقت استفاده کرد.

چسب برای تعمیر نشتی لوله

انواع چسب مورد استفاده برای رفع نشتی لوله آب عبارتند از چسب دوقلو، چسب هل، چسب همه کاره، چسب آکواریوم یا سیلیکون. از این بین چسب دوقلو و هل، کاربرد بیشتری در آب بندی کردن لول ه‌ها دارند و این یکی از مزیت‌ های این دو چسب می‌ باشد. چسب نواری نیز می‌ تواند برای آب‌ بندی لوله کارآمد باشد. چسب‌ های نواری پهن مثل نوار پرایمر و چسب فویل‌ دار می‌ تواند در کنار انواع چسب مایع موجب رفع نشتی لوله‌ های آب شود.

کلام آخر

در این مقاله، روش‌های مختلف رفع نشتی لوله آب را شرح دادیم و بهترین روش‌ های تعمیر نشتی لوله آب را به صورت اجمالی به شما معرفی کردیم. با توجه به روش‌ های ذکر شده، پیشنهاد ما این است که برای رفع نشتی لوله آب فلزی و پلاستیکی، از روش تعویض استفاده کنید. به علاوه، به خاطر داشته باشید که رفع نشتی لوله آب را در اولویت قرار دهید، چرا که عدم توجه به این مهم، باعث ایجاد خرابی‌ ها و هزینه‌ های گزافی در آینده خواهد شد. برای رفع نشتی لوله ها، می توانید از دستگاه نشت یاب پیکو پلاس استفاده کنید. این دستگاه بسیار کارآمد، محصول موسسه تولیدی و خدماتی پیکو می‌ باشد. مجموعه پیکوکار با پایین آوردن قیمت دستگاه نشت یاب، در تلاش است تا با کنترل کیفیت و انجام تست های متعدد، شما را در نشت یابی لوله های منازلتان یاری دهد. قیمت دستگاه نشت یاب بسیار مناسب است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *