استفاده از دستگاه نشت یاب آب

دستگاه نشت یاب چیست و چگونه کار می کند؟

مقدمه

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در اکثر مشاغل به ویژه شغل لوله بازکنی و تخلیه ی چاه تغییرات گسترده ای ایجاد شده و با استفاده از ابزارها و وسایل پیشرفته توانسته اند که با جلوگیری از هدر رفتن وقت، سرعت کار را افزایش دهند. از ابزارها و وسایل نسبتا جدید در زمینه ی تشخیص رطوبت ناشی از لوله، می توان به دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله یا همان دستگاه نشت یاب آب اشاره کرد. اگر شما نیز به دنبال دستگاه نشت یاب آب برای خریداری در تهران می گردید، می توانید به موسسه ی تولیدی و خدماتی پیکو که در زمینه ی تولید این نمونه دستگاه ها سابقه دارند، مراجعه نمایید. دستگاه های به فروش رسیده توسط این مجموعه با کیفیت بسیار بالایی که دارند به شما عزیزان کمک می کنند تا با کمترین میزان خرابی در ساختمان ها بتوانید محل دقیق نشتی آب و ترکیدگی لوله ها را پیدا کرده و آن ها را تعمیر کنید. در این مقاله قصد داریم از دلایل استفاده از دستگاه نشت یاب آب اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دستگاه نشت یاب چیست

همان گونه که از اسم این دستگاه نشت یاب آب و فاضلاب مشخص است، برای پیدا شدن محل نشت لوله آب امروزه به وفور استفاده می شود. همچنین از دیگر دستگاه های پیشرفته مانند طلا یاب و… هم میتوان برای موارد دیگر استفاده کرد . البته این روزه ها دیگر نیازی به دستگاه طلا یاب نیست میتوانید با خرید طلای کم اجرت در یزد بدون نیاز به هزینه زیاد سرمایه گذاری کنید.

به وسیله ی این دستگاه ها به صورت حرفه ای و با کمک افراد با تجربه محل دقیق نشتی توسط دستگاه تشخیص داده می‌ شود و نم و رطوبت حاصل از محل ترکیدگی ساختمان های شما را رفع می نمایند و در نهایت تعمیرات لازم در محل خرابی را انجام داده و تر و تمیز به مشتری تحویل می دهند. این نوع دستگاه در انواع مختلف در بازار دیده می‌ شود و طبق خصوصیات خاصی که دارند در موارد خاصی می توانند به شما کمک کنند. به صورت کلی این دستگاه ها دارای مکانیزم مشخص و یکسانی می باشند و برای تشخیص ترکیدگی و نشت و ترک خوردگی لوله در مدل های مختلف با جنس های گوناگون قابل استفاده هستند.

دستگاه نشت یاب چیست

با قرار دادن این دستگاه بر روی محل نشتی در دیوار یا لوله ی مورد نظر امواجی از آن ها خارج شده و سپس بعد از دریافت مجدد، این امواج به وسیله ی یک سیستم کامپیوتری تحلیل می شوند. نکته مهم  این است که با توجه به انواع مختلف دستگاه کاربردی نحوه ی تحلیل و پردازش اطلاعات دریافتی از آن ها نیز متفاوت خواهد بود، ولی در کل تشخیص ترکیدگی توسط این دستگاه ها به وسیله ی تحلیل امواج صورت می گیرد. در حقیقت دستگاه نشت یاب صدای امواج ساطع شده ازمحل ترکیدگی لوله را نمایان می کند و در انواع لوله های آزبست، فلزی، و غیرفلزی، پی وی سی و جی آر پی و غیره قابل استفاده هستند. هنگام استفاده از این دستگاه ها باید به میزان نشت، عمق و فشار آب و جنس لوله توجه نمایید. حال که با کاربرد این دستگاه ها آشنا شدید در ادامه با من همراه باشید تا از مزایای و دلایل استفاده از دستگاه نشت یاب آب اطلاعات بیشتری کسب کنید.

استفاده از دستگاه نشت یاب آب

در زمان های قدیم به دلیل نبودن دستگاه های نشت یابی لوله آب، پیدا کردن محل دقیق نشت لوله فاضلاب و آب سخت تر بوده است و این امر باعث می‌ شد که نشت یابی لوله زمان‌ بر و در نتیجه پرهزینه باشد. اما امروزه با تولید دستگاه نشت یاب لوله آب، تشخیص نشت دقیق لوله راحت تر، سریع تر و دقیق تر صورت می گیرد. از مهم ترین دلایل استفاده از دستگاه نشت یاب آب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشخیص نشت لوله آب با این دستگاه ها کمترین احتمال خطا را دارد.
  • توسط دستگاه نشت یاب لوله آب سرعت تشخیص ترکیدگی لوله سریعتر انجام می شود.
  • برای رفع نشتی لوله نیاز به هزینه بالا نیست.
  • قابلیت رفع نم و رطوبت حاصل از نشتی لوله با این دستگاه ها امکان پذیر است.
  • برای رفع ترکیدگی لوله آب با دستگاه نیازی به کندن زمین نمی باشد.

استفاده از دستگاه نشت یاب آب

مزایای دستگاه نشت یاب لوله آب

-اولین دلیلی که ما را به استفاده از دستگاه نشت یاب آب برای تشخیص نشتی لوله ترغیب می نماید، دقت بسیار بالا و کاربرد راحت این نوع دستگاه ها می باشد.

-دومین دلیل این است که استفاده از دستگاه نشت یاب لوله همان طور که قبلا اشاره کرده بودیم در هنگام تشخیص ترک ها و شکستگی لوله ی آب می تواند به کار شما سرعت ببخشد.

-سوم این که برای تشخیص و پیدا کردن محل دقیق نشتی نیاز به تخریب سازی بیهوده نمی باشد و در نتیجه هزینه ی اضافی صرف این کار نمی شود، در صورتی که در روش های سنتی و قدیمی باید برای پیدا کردن محل آسیب دیدگی بخشی از ساختمان را تخریب می‌ کردند.

و در آخر باید گفت استفاده از این دستگاه، نشتی لوله را به موقع تشخیص می دهد و از وارد شدن خسارات بیشتر به ساختمان و هم چنین پوسیدگی لوله ها و پیچیدن بوی بد در ساختمان جلوگیری می کند.

نتیجه گیری

در این مقاله با مزایا و دلایل استفاده از دستگاه نشت یاب آب آشنایی پیدا کردید. با وجود نمونه های مختلف این دستگاه در بازار، همه ی آن ها تقریبا دارای کارایی یکسان می باشند، اما از نظر دقت، محل استفاده، و عملکردشان دارای جزئیات زیادی هستند که باعث طراحی متفاوت دستگاه های نشت یاب شده است. همان طور که عمق همه ی لوله ها  یکسان نمی باشد، برای تشخیص ترکیدگی لوله به ابزارهای گوناگونی نیاز دارید. به طور کلی لوله کش مشخص می کند که از چه دستگاهی برای چه پروژه ای استفاده کند. این وسیله دارای قدرت تشخیص بسیار بالایی در محل نشت می باشد. بنابراین میزان تخریب با آن ها بسیار کم تر از روش های سنتی خواهد بود، همین امر باعث شده است که هزینه ی رفع نم و نشتی کاهش یابد. علاوه بر آن مصالح مصرفی برای تعمیرات لوله ها نیز کم تر می باشد و کار با سرعت بیشتری صورت می گیرد. استفاده از دستگاه نشت یاب آب که توسط مجموعه پیکوکار به فروش می رسد از نظر اقتصادی بسیار به صرفه می باشد، جهت ثبت سفارشات خود می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *