فیلترهای استفاده شده در دستگاه های نشت یاب

مقدمه

مجموعه پیکوکار دستگاه نشت یاب آب را با انجام مراحل مختلف کنترل کیفی در اختیار مشتریان قرار می دهد. این دستگاه با قیمتی مناسب و کیفیت بالا تولید و عرضه می شوند و برای ساخت آن ها نیروهای متخصص با تجارب بالایی که دارند فعالیت می کنند. هدف این مجموعه جلب رضایت مشتریان می باشد و کادر مجموعه پیکوکار در راستای این هدف تمامی تلاش خود را به کار می برند. برای آشنایی با فعالیت پیکوکار می توانید به قسمت های مرتبط در سایت مراجعه کنید. در این مقاله قصد داریم درباره عملکرد فیلتر دستگاه نشت یاب و دلایل استفاده از هر کدام از فلیترها در دستگاه نشت یاب، توضیح دهیم.

عملکرد فیلتر دستگاه نشت یاب

برای تشخیص نشتی در لوله ها نیاز به استفاده از دستگاه های مدرنی است که بتواند صدای آب را حتی در فرکانس های بسیار پایین نیز تشخیص دهد. فیلترهایی که در این دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد، برای کم یا زیاد کردن صدای دریافتی از دستگاه است. باندهای فرکانسی می توانند صدای دریافتی را تا حد شنوایی انسان تقویت کنند و به متصدیان دستگاه های نشت یاب برای یافتن منشا صدای چکه کردن آب و مشکلاتی که در لوله ها به وجود آمده، کمک می کند. خروجی این صدا بر روی هدفون قرار می گیرد.

عملکرد فیلتر دستگاه نشت یاب

انواع فیلتر دستگاه نشت یاب

عملکرد فیلتر دستگاه نشت یاب می تواند باعث افزایش کیفیت دستگاه نشت یاب شود. انواع فیلترهایی که در این نوه دستگاه استفاده می شود شامل موارد:

  • فیلتر دریافت صدای بهتر(filter) دستگاه نشت یاب

زمانی که علائمی مبنی بر ترکیدگی لوله در ساختمان و دیگر مکان ها مشاهده کردید، بهتر است برای رفع آن در اسرع وقت اقدام کنید. پوسیدگی و شکستگی لوله ها باعث می شود، آب از لوله های فلزی و غیر فلزی خارج شده و ساختمان را به مرور تخریب کند. بسته به میزان صدایی که از لوله ها خارج می شود، باعث می شود تا بتوان نشتی را در قسمت های مختلف ساختمان تشخیص داد. لوپ دستگاه نشت یاب با تشخیص این صدا حتی با کمترین فرکانس بعد از فیلتر شدن تقویت شده و به دستگاه منتقل می شود. هدفون حساسی که به دستگاه وصل است این صدا را تقویت کرده و پخش می کند. در صورتی که صدا بسیار کم باشد نیاز به استفاده از فیلترهایی است که صدا را با وضوح بیشتری پخش کند. این فیلترها با چند برابر کردن صدای نشتی لوله ها برای یافتن محل دقیق نشتی طراحی و تولید می شوند.

  • فیلتر حذف نویز برق شهری (Notch filter)

در زمان دریافت سیگنال های برق شهری امکان تداخل نویزهای مختلفی که از دستگاه ها در شهر انعکاس پیدا می کند، باعث ایجاد مشکلاتی در تشخیص نویز اصلی می شود. دستگاه های تخصصی که در مجموعه ی پیکوکار طراحی می شوند، قابلیت حذف نویزهای مزاحم برای شنیده شدن صدای اصلی را دارند. خازنی که در نویز فیلتر استفاده شده است، مسیری را با امپدانس پایین به وجود می آورد. این سیستم از وارد شدن فرکانس هایی که نویز بالایی دارند، جلوگیری می کند. در نهایت این جریان ها به وسیله ی دستگاه به زمین یا منبع تغذیه برگردانده می شوند.

انواع فیلتر دستگاه نشت یاب

نویزهای فیلتر برای کنترل درست نویزهای موجود در فضا باید علاوه بر استاندارد بودن، ایمنی کافی را نیز داشته باشند. کنترل آتش سوزی و برق گرفتگی با استفاده از این سیستم امکان پذیر است. خازن ها نیز با قرار گرفتن درست در مدار به طور جداگانه نشان از ایمنی دستگاه دارند. برخی از کاربردهای فیلتر نویزگیر برق شامل استفاده در خطوط داده ها، چاپگر، دستگاه الکترونیکی پخش موسیقی، درایو دیسک سخت، مادر برد کامپیوتر و … می باشد.

  • ولوم Sense جهت کم و زیاد کردن حساسیت دستگاه نشت یاب

برای دریافت صدای نشتی آب در عمق مختلف زمین نیاز به استفاده از دستگاه هایی است که بتواند با استفاده از بالا و پایین بردن فرکانس ها صداهای مختلفی را که در قسمت هایی از لوله به دلیل چکه کردن آب به وجود آمده است، تشخیص دهد. ولوم Sense با بالا و پایین بردن این صداها به متصدی دستگاه کمک می کند، علاوه بر یافتن نشتی های کوچک که صدای کمتری دارند در شرایطی که آب با فشار از دستگاه بیرون می آید و صدای آن توسط هدفون های حساس به گوش متصدی می رسد، با کم کردن صدا از آسیبی که این فرکانس به گوش می رساند، جلوگیری کند.

نتیجه گیری

دستگاه نشت یاب آب و فاضلاب عرضه شده در مجموعه ی پیکوکار با سنسورهای حساسی که برای دریافت صدا دارند، به یافتن محل اصلی نشتی در لوله ها کمک می کند. همچنین آن ها می توانند نویز اصلی برق را از میان نویزهای مختلفی که در فضا وجود دارد، تشخیص دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *