نشانه های نشتی و ترکیدگی لوله ها در ساختمان

مقدمه

مجموعه ی پیکوکار پیش از قرار دادن نشت یاب های خود در اختیار مشتریان، با انجام تست و کنترل کیفیت از عدم وجود مشکل در آن ها اطمینان حاصل می کند. در صورتی نیاز به اطمینان از یافتن محل نشتی در لوله ها می توانید از دستگاه نشت یاب آب استفاده کنید. دستگاه های تولید شده در این مجموعه به دلیل دوام و کیفیتی که دارند باعث جلب رضایت مشتریان شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

خسارت های ناشی از نشتی لوله ها به دلیل قرار گرفتن آن ها در لایه های زیر زمین باعث ایجاد مشکلاتی می شود که برای جبران آن ها باید هزینه های زیادی را متقبل شد. به دلیل در دیدرس نبودن لوله های آب ممکن است زمانی متوجه نشتی آن شوید که دیگر دیر شده باشد و علاوه بر هزینه هایی که بر اثر تخریب ساختمان باید پرداخت کنید، هزینه هایی را نیز برای هدر رفت آب بپردازید. برای تشخیص علائم ترکیدگی لوله آب راه های متعددی وجود دارد. برای آشنایی با برخی از این راه ها می توانید با ادامه مطالب همراه باشید.

علائم ترکیدگی لوله آب

تشخیص مشکلاتی که برای لوله ها به وجود می آید از طریق علائم ترکیدگی لوله آب امکان پذیر است که در بخش های مختلف ساختمان بروز می کند. برای رفع این مشکلات بهتر با علائم و نشانه های نشتی لوله بهتر است آشنا باشید.

علائم ترکیدگی لوله آب

تشخیص نشتی از طریق قبض

به دلیل هدر رفت آب در صورت بروز هر گونه نشتی امکان بالا رفتن مبلغ قبض بسیار زیاد است. نشتی در لوله با هدر رفت آب با فشار کم یا زیاد باعث می شود آب بدون وقفه از طریق لوله های شکسته به بیرون پاشیده شده و باعث بالا رفتن مبلغ قبض بشود.

تشخیص نشتی از طریق کنتور

بهترین راهی که باعث می شود به مشکلاتی مانند نشتی پی برد، از طریق بررسی کنتور است. در چنین شرایطی رقم کنتور بالا می رود و به شکل غیر طبیعی قبض هایی با بالاترین نرخ صادر می شود. در این شرایط بهتر است عدد کنتور را یادداشت کرده و از دلیل بالا رفتن تصاعدی آن اطمینان حاصل کنید.

تشخیص ترکیدگی لوله از طریق کپک دیوار

لوله ها اغلب در بخش های ساختمان و در زیر دیوارها و زمین کار گذاشته می شوند. در شرایطی که لوله ها دچار نشتی باشند با خرابی مصالحی مانند گچ دیوار بوی نم گرفتگی در فضا به وجود می آید و دیوارها اغلب طبله می کنند. بهتر است با مشاهده ی این علائم برای رفع نشتی دست به کار شوید.

تشخیص ترکیدگی از طریق تغییر فشار آب

برای ساختمان هایی که واحدهای زیادی دارند، تغییر در فشار آب طبیعی به نظر می رسد ولی این مشکل مقطعی است. در صورتی فشار آب در دوره های طولانی تری دچار افت فشار شد، بهتر است نشتی لوله ها را چک کنید، زیرا امکان هدر رفت آب از قسمت هایی از ساختمان و لوله های ترکیدگی وجود دارد.

تشخیص نشتی لوله با صدای آب

در شرایطی که قسمتی از لوله دچار نشتی شود، آب با فشار از لوله خارج شده و بر سطح زمین چکه می کند. در این مواقع صدای چکه کردن آب به دقت بیشتر شنیده می شود به همین دلیل بهتر است با روش های مدرن منشا صدا را تشخیص داد و برای رفع شکستگی لوله اقدام کرد.

تشخیص ترکیدگی لوله از طریق طبله کردن دیوار

از دیگر علائم و نشانه هایی که نشان از نشتی در لوله های آب دارد می توان به ایجاد مشکلاتی اشاره کرد که برای طبقات پایین به وجود می آید. در صورتی که لوله ها نشتی داشته باشد طبقات پایین تر دچار مشکلاتی مانند طبله کردن گچ ساختمان می شوند و از این علائم می شود به نشتی در لوله های واحد مجاور و یا بالایی پی برد. بوی نم از اولین علائمی است که در ساختمان و گچ دیوار قابل تشخیص است و بعد از آن دیوار دچار نم گرفتگی می شود.

تشخیص ترکیدگی لوله از طریق طبله کردن دیوار

انواع روش های نشت یابی چیست

برای تشخیص ترکیدگی لوله روش های مختلفی وجود دارد. بهترین راه استفاده از دستگاه نشت یاب آب و فاضلاب است. در گام اول بهتر است منشا نشتی را پیدا کنید، زیرا ممکن است این نشتی از خانه ی شما و یا همسایه ها باشد. در صورتی که نشتی از فاضلاب باشد نمی توان با بررسی کنتور آن را تشخیص داد.

روش های سنتی برای تشخیص نشتی لوله ها در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت. علائمی که در ساختمان از نشتی لوله ها خبر می دهد، باعث می شود نیاز به پیدا کردن نشتی و رفع آن ضرورت پیدا کند. در مرحله ی بعد کارگران قسمت مورد نظر را حفاری می کنند و برای رفع مشکل نشتی اقدامات اولیه را انجام می دهند. ممکن است با تشخیص اشتباه در محل نشتی لوله ها نیاز به کندن دوباره ی زمین باشد. به دلیل هزینه و مشکلاتی که نشتی به وجود می آورد باعث شده استفاده از دستگاه های مدرن نشت یاب، که امکان خطا در آن ها کمتر است، استقبال بیشتری شود.

نتیجه گیری

در صورت بروز هر گونه نشتی فقط می توانید اقدام های اولیه را شخصا انجام دهید، ولی برای نشت یابی بهتر است از روش های مدرن استفاده کنید، زیرا روش های سنتی به ایجاد مشکلات و افزایش هزینه ها دامن می زند. بهترین اقدام در صورت بروز علائم ترکیدگی لوله آب، تماس با افراد متخصصی است که می توانند در اسرع وقت منشا ترکیدگی را تشخیص بدهند. در صورتی که در قسمت های متعددی لوله ها دچار آسیب و شکستگی شده باشند می توانید با تعویض لوله ها و نوسازی آن ها از نشتی های بیشتر جلوگیری کنید.

مجموعه ی پیکوکار با استفاده از بهترین امکانات و تلاش متخصصان خود برای نشت یابی انواع لوله ها از روش های مدرن استفاده می کند. دستگاه های مورد استفاده در این مجموعه با توجه به کارایی و دوام بالایی که دارند می توانند برای ساختمان ها و مجتمع ها مناسب باشند. در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *